zaterdag 10 november 2012

Mijn eigengemaakte kerstbal

Ik heb altijd al een zwak gehad voor kerstballen die open zijn en waarin een soort tafereeltje te zien is, al zijn er veel ouderwets. 
Ik heb toen zitten denken hoe ik dit zelf kan doen in mijn eigen stijl. 
Ik ben toen aan de slag gegaan met papiermaché, heel veel witte verf en glitters (die zie je niet op de foto, maar toen de verf nog nat was heb ik de glitters er op gestrooid, dus het is een glitterend geheel aan de buitenkant.
 De rand van het vlak wat ik er uit heb gesneden heb ik afgewerkt met een groot stuk gaas en wat sneeuwvlokken.
 De 'kerstbal' hangt aan een lintje, heb echter nog geen boom staan, dus het ophangen ging een beetje lastig. Misschien is het op de volgende foto's toch te zien hoe het kan hangen. Al moet je wel een grote boom hebben om deze kerstbal er in te kunnen hangen, maar ja...


 In de kerstbal is een tafereeltje te zien van Tilda zittend op het dak. Ik heb de stempels met bruine inkt gestempeld en vervolgens ingekleurd met Distressinkt. Ik heb de stempels uitgeknipt en op een stukje mica geplakt wat ik weer aan het lintje bevestigd heb boven aan de binnenkant, waardoor het los in de bal hangt. Hierdoor kun je achter het afdrukje een waxinelichtje op een batterij aan en uitzetten, wat een mooi sfeertje geeft in de kerstbal.
Bedankt weer voor jullie bezoekje aan mijn blog en als jullie mijn kerstbal mooi vinden zou het fijn zijn als jullie van de week zouden willen stemmen op mijn creatie (kan volgens mij maandag en dinsdag). Je kunt namelijk een prijs winnen gekozen door het team, maar ook door stemmen van bloggers.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Wauw,Saskia wat een beauty van een kerstbal.Met volle bewondering ernaar gekeken vind het een TOPPER.Ik ga voor je stemmen en hoop dat je een prijs wint.Fijn weekend.Groetjes Joke

Paula zei

Wat een mooie kersthanger en fijn dat je meedoet aan de challenge bij krea teja.
fijn weekend paula.

Francisca zei

Wat een leuk idee.Een mooie kerstbal, heel speciaal, en heel bijzonder.
Ik ga stemmen!!

Groetjes Cis

corryskaart zei

hoi saskia
ziet er geweldig mooi en leuk uit!
groetjes van corry

jolanda zei

je hanger ziet er super mooi uit

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wauw, Saskia, wat heb je dit ontzettend mooi gemaakt, wat een werk, met het kaarsje geeft het een mooi sprookjesachtig tafereeltje, mijn complimenten.

groetjes jolande

Christa zei

Hoi Saskia , wat een prachtige creatie is dit !! Het is net alsof Tilda in een soort sneeuw-grot woont .... Erg mooi en origineel gemaakt. Bedankt voor het meedoen bij KreaTeja. Christa.

Babette zei

Wat heb je dit schitterend gemaakt, heel mooi.
Groetjes Babette

Anita Meijer zei

Jeetje Saskia wat heb je dit super gemaakt zeg, ik vind het echt heel knap, je moet maar op het idee komen, het is een waar kunstwerkje geworden. Wat zal die mooi staan straks in de kerstboom. Echt super.
Liefs van Anita

Patricia zei

Dit is echt HEEL MOOI zeg, en wat origineel verzonnen!
Gr Patricia

Marlies zei

Oh wat een schitterende originele creatie! Een geweldig idee en heel erg mooi gemaakt! De sneeuwbal alleen is al mooi en het lichtje erin maakt het helemaal speciaal! Geweldig!! groetjes, Marlies

Jacqueline (Sjakkie) zei

Het is een super gave kerstbal! Leuk dat je meedoet aan de challenge van Krea TeJa.
Groetjes van Jacqueline

Annerieke zei

Wat een plaatje Saskia! Je hebt er echt iets moois van gemaakt, super!

Groetjes Annerieke

Corrie zei

Leuk Saskia dat je mijn volger bent geworden ik meld me zo ook aan bij jouw als volger, ik hoop dat we een leuk contact krijgen, jij maakt ook prachtige dingen.
Lieve groetjes Corrie

Lenie zei

Wat een schitterende kerstbal en wat een leuk idee zeg.
Heel mooi gemaakt ben zelf ook dol op die oude kerstballen met een tafereeltje erin.
groeten Lenie

Anneke zei

Ik vind je kerstbal super leuk Saskia!! Leuk dat je meedoet met onze challenge! Groetjes Anneke