zaterdag 15 mei 2010

Even iets anders






Ik heb weer even iets anders gedaan, ik heb met Copicstiften een rompertje van Thijn opgevrolijkt. Op het weblog van Nicole stond een link naar wat je nog meer met Copics kon doen, dus dit heb ik eens gedaan. Dit is al het tweede rompertje wat ik heb bewerkt. Helaas is mijn ervaring na het wassen van de eerste dat de Copic stiften niet geheel watervast zijn, maar dat de kleuren vervagen wanneer je het in de wasmachine wast. Wij maken echter iedere maand een aantal leuke foto's van Thijn en hij is dinsdag alweer 8 maanden, dus ik dacht ik ga eens een stoer rompertje voor hem maken met mijn nieuwe Robin Hood stempel erop. Het ging niet zo makkelijk, omdat de stof veel meer bloedt dan op papier, maar met mijn blender heb ik de grootste schade kunnen herstellen. Je kunt het echter nog wel zien bij de linkerarm en de benen, hier is de blender te ver doorgetrokken, waardoor het schaduweffect nu helaas niet meer klopt.
Ik heb voor de huidskleur E00,E51 en E53 gebruikt. Voor de kleding YG67, YG63,G21 hoed en jasje voor de benen YG41 en YG11, Voor de schoenen, riem en boog E44 en E43. Voor het gras heb ik veel verschillende groentinten gebruikt, namelijk YG17, YG13, G14 en YG23. Voor de blauwe lucht heb ik B00, B01, B12,B32,B91 en B93 gebruikt.
Al met al dus niet allemaal kleuren die helemaal bij elkaar horen, ontdekte dat ik toch nog wel wat kleuren mis in deze series. Het advies op de site is om kleuren die dicht bij elkaar liggen te gebruiken, omdat je minder goed kunt mengen, maar dit vond ik zelf meevallen.

Geen opmerkingen: