maandag 14 februari 2011

Wat kaartjes ter inspiratie van mijn buurvrouw

Ik heb eerder de vraag gesteld hoe anderen serieuze kaarten maken. Ik kreeg hierop een leuke mail van mijn achterbuurvrouw Francisca dat ze wel wat voorbeelden had van kaarten met diverse technieken die hiervoor geschikt zijn en dat ze die wel even in de brievenbus zou doen. Dat heeft ze afgelopen week gedaan, dus ik heb genoten van haar creaties en ze heeft er ook bij beschreven hoe ze het heeft gemaakt en ik mocht het ook best op mijn blog zetten als ik dat wilde. Bij deze komen dus foto's van kaarten die Francisca heeft gemaakt met uitleg erbij in dit berichtje:
Voor de eerste kaart heeft Francisca de achtergrond op glad papier gemaakt met distressinkt op een veegsponsje. Daarna heeft ze met wit gestempeld en vervolgens afdrukken met distressinkt met rode/oranje kleuren gemaakt. Ik vind het heel leuk geworden.
Voor de tweede kaart start je met gewoon wit papier en heeft ze het roze en blauwe gedeelte gesponst met een stempelkussen van colorbox, langs de randen heeft ze een blauw stempelkussen gehaald. De witte afdrukken zijn met brillianca pearl/white gemaakt en de zwarte afdrukken kun je maken met colorboc of memento.
De derde kaart is gemaakt door op glas papier vegen te maken met ecoline parelmoer (blauw), daarna zijn de dolfijnen hierop met blauw gestempeld, de twee swirls op de hoeken zijn gemaakt met brilliance parelmoer inkt.
De laatste kaart heeft Francisca met 2 bruintinten stempelinkt (colorbox of brilliance) gesponsd. De stempel is afgedrukt met donkerbruin, wat lintjes en strikjes erbij en de kaart is klaar.

Francisca heel erg bedankt voor je inspiratie, ik heb de technieken wel eens gezien, maar dat vergeet je altijd weer, vandaar dat ik van je aanbod gebruik heb gemaakt en foto's op mijn blog heb geplaatst, ter herinnering en inspiratie voor mezelf, maar ook voor anderen. Ik ben vast van plan eens met de technieken aan de slag te gaan om serieuze kaarten te maken. Ik heb niet zoveel materialen op dit gebied als jij hebt, maar wel wat om eens uit te proberen of het me lukt. Ik ben nog steeds aan het twijfelen over de aankoop van Distressinkt, omdat het kleuren me lastig lijkt, het voordeel vind ik dat je dan ook zoveel mooie doosjes inkt hebt om te gebruiken met stempelen. Tja, de keuze lijkt dichterbij te komen...

1 opmerking:

Crea Astrid zei

Wat een mooie kaarten heeft je achterbuurvrouw gemaakt. Je ziet wel wat je allemaal niet kan doen met verschillende technieken. Niet over nadenken Sas, gewoon doen die Distress. Krijg je echt geen spijt van. Heb ze ook alle 36 en ik gebruik bijna niet anders meer.

Groetjes Astrid